Fixar lite här hemma.


För ett tag sen var jag och handlade med mamma och köpte en massa tyg på rea. Adam har nämligen klagat på att han tycker att vår soffa är så ful och ja, snygg var den kanske inte, men jag blev lite less på att rätta till filtarna som vi hade över eftersom dom åkte snett och ramlade av hela tiden.
Så ikväll tänkte jag att jag måste göra något åt det och här är en bild på resultatet!
Tyget är typ naturvitt och ganska tjockt, riktigt möbeltyg, men ändå mjukt och skönt att sitta på. Är ca 12 eller kanske 15 meter tyg? Har glömt hur mycket jag köpte men jag skulle som sagt sy ett överdrag till soffan så jag tänkte att det är bäst att ta så det räcker! Nu har jag ju inte ens orkat sy det, utan har helt enkelt ägnat en hel del tid till att vika tyget i två lager så att det täcker allt =)
Var lite krångligt att få till det i hörnet så att det skulle se bra ut men till slut så gick det och jag är riktigt nöjd med det, tog kanske 20 minuter och kostade mig ca 300 kr att få en helt ny soffa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0