Tjockisdag


Länge sen jag åt så mycket söta grejer på en och samma dag. Jag som inte är så speciellt förtjust i vare sig kakor och godis eller tårta och bakelser.
Men idag har jag varit hos Linda och vi har bakat tårta, som faktiskt blev fantastiskt god.
Marängbotten med mandel, kolasås, grädde och riven mörk choklad.
Sen hade Lindas mamma Pia gjort en blåbärstårta som också var väldigt god, så jag tog en liten bit av den med.

Adam hämtade mig hos Linda efter att han hade varit i backen så vi åkte och fikade hos hans föräldrar innan vi skulle hem. Blev en kopp te och en semla där!

Nu känner jag att jag inte alls mår bra av att äta massa såna saker, nästan så att jag mår illa så jag ska försöka sova istället.

Krypa ner i sängen och läsa en stund så kanske jag kan somna. Måste kliva upp tidigare imorgon än vad jag gjorde idag, för idag var klockan nästan 10.30 innan jag tog mig upp - jag älskar verkligen att sova!
Fast imorgon kan jag nog ta mig upp iaf eftersom jag har bokat tid hos min frisör så hon ska få göra något åt mitt hår! Jag tycker att mitt hår ser väldigt fint ut just nu, men det börjar bli slitet så jag kan behöva en klippning!

Så nu ser jag fram mot en underbar dag imorgon, för om den börjar hos frisören måste dagen bli bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0