Äntligen ute!!

Var på sjukhuset idag för att ta ut min p-stav. Det var jag för två veckor sen också men då lyckades de inte hitta den där inne i armen fast att den kändes väldigt tydligt under huden. Synd att det ska vara sånt krångel med den där, hade det inte varit det så hade jag satt i en sån igen nu men så blev det inte.

Det är ändå andra gången jag har en p-stav och första gången var det också besvärligt för dem att ta ut den, då hade jag bara ytbedövning men staven hade hamnat längre in så läkaren fick skära längre ner där jag hade full känsel och det var inte alls speciellt kul kan jag lova. Sen hade ju bedövningen nästan hunnit försvinna helt innan hon satte in den nya staven så det gjorde ju ännu mer ont än när hon skar ut den första..
Såå jag bestämde att det inte skulle bli nån ny stav den här gången, ville bara få ut den.
Till saken, för två veckor sen var jag till en barnmorska som skulle ta ut den men hon hittade som sagt inte staven utan hjälpte mig istället att få en tid på gyn för att de där skulle ta ut den istället för att de var mer vana vid det.

Var sjukt nervös när jag kom dit idag, drömde inatt att jag kom dit och att bedövningen inte hade tagit alls, och när hon la snittet för att ta ut den så gjorde det ont, vilket det ju inte ska göra med bedövningen så hon fick ge mig en bedövningsspruta också. Bara det var ju lite spännande då de inte verkade ha koll på vart grejerna fanns..
När hon hade gjort det så var det ju skönt att jag inte kände alls när hon skar och sen försökte få ta i den med tången men (alltid ett men) konstigt nog så ryckte det till långt ner i handleden och gjorde ont där istället.
Till slut så fick hon faktiskt ut den även om hon fick hålla på ett bra tag, men det hade tydligen blivit ärrbildning på den så den satt fast lite. Sen fick hon sy också eftersom hon hade fått göra ett större snitt så jag får väl ett fult ärr där sen nu.

Kan iaf säga att jag var sjukt glad när hon äntligen drog ut den! Som jag har oroat mig över den där nu!

Det som är lite lustigt såhär efteråt är att i handleden, där det gjorde så ont när hon försökte få ut staven, där har jag ingen känsel nu. Halva min underarm känns helt bortdomnad som om jag har suttit på den..

Jaja, jag hoppas att jag får tillbaka känseln där inatt, för nu tänkte jag faktiskt försöka sova!

Natti <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0